Model koji je prvobitno zamišljen kao EV sada dolazi i sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.
Sećate se kada su nam proizvođači automobila govorili da će električni automobili zameniti one sa motorima na benzin? Pa, izgleda da se to neće dogoditi tako brzo.
Porsche je nedavno priznao da čak i modeli koji su prvobitno zamišljeni kao električni mogu na kraju završiti s motorima s unutrašnjim sagorevanjem.U masovnijem segmentu, Fiat već sprovodi tu promenu.
Najnovija generacija modela Fiat 500 do sada je bila dostupna isključivo kao električno vozilo, ali uskoro ćete moći da kupite ovaj simpatični gradski hečbek i sa klasičnim motorom.
Italijanski brend, koji je deo Stellantis grupacije, započeo je predprodukciju verzije sa hibridnim pogonom.
Serijska proizvodnja u fabrici Mirafjori u Torinu trebalo bi da počne u novembru, a planirano je da godišnja proizvodnja dostigne do 100.000 jedinica kada se linija u potpunosti pokrene.
Zašto Fiat dodaje motor automobilu koji ga prvobitno nije imao? Odgovor je jednostavan – 500e nije ispunio prodajna očekivanja.
Proizvodnja je više puta pauzirana zbog slabe potražnje, pa je kompanija pre oko godinu dana najavila novu hibridnu varijantu.
Treba napomenuti da je stari 500 sa benzinskim motorom prestao da se prodaje u Evropi 2024, mada je još dostupan na nekim tržištima van EU.
Manuelac i benzin se vraćaju u modu
Kao i prethodnik, novi Fiat 500 Hybrid dolazi s manuelnim menjačem. Fiat još uvek nije objavio tehničke detalje o ovom "novom" ulaznom modelu, ali zvanične fotografije jasno pokazuju ručicu menjača.
Očekuje se da će šestostepeni manuelni menjač biti uparen sa malim trocilindarskim motorom.
Prema informacijama italijanskog ogranka sajta Motor1, radi se o 1.0 litarskom blagom hibridu sa 70 KS, što odgovara prethodnom modelu 500 Hybrid i staroj Pandi.
Vizuelno, trocilindarski 500 gotovo je identičan svojoj električnoj verziji – čak je i čep rezervoara na istom mestu, istog oblika i veličine, na zadnjem desnom blatobranu.
Prema izveštajima iz Italije, Fiat je ovaj model nazvao 500 Torino, kako bi ga razlikovao od električnog 500e.
U kabini, osim ručice menjača i treće papučice, instrument tabla još nije u potpunosti prikazana u pretprodukcijskim primercima, ali se očekuju manja odstupanja u odnosu na EV verziju.
Bez Abartha – za sada
Novi Fiat 500 sa motorom ne znači da ćemo dobiti i sportsku verziju Abarth.
Performansni ogranak brenda ostaje strogo električan, jer smatraju da je laki hibrid previše slab da bi ispunio Abarth standarde.
Pošto je 500 konstruisan kao EV, ugradnja većeg motora verovatno nije moguća zbog prostornog ograničenja, a dodatni udarac sportskim verzijama zadaju i stroži propisi o emisijama, koji Abarth u Evropi praktično teraju da u potpunosti pređe na struju.